۶ اقدام ساده برای كاهش اضطراب

۶ اقدام ساده برای كاهش اضطراب به گزارش گل سپید بیشتر از ۲۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان از اختلالات اضطرابی رنج می برند و این بدان معناست كه اگر حتی خودتان درگیر این اختلالات نیستید، حتما فرد یا افرادی را در اطرافیان خود می شناسید كه با این مشكل دست به گریبان هستند.


به گزارش گل سپید به نقل از ایسنا، افرادی كه از اضطراب رنج می برند اغلب این احساس را دارند كه هیچ راهی برای توقف آن وجود ندارد.
این در شرایطی است كه باآنكه هیچ چاره سریعی برای از بین بردن اضطراب وجود ندارد اما تكنیك های ساده و كاربردی وجود دارند كه می توان از آنها برای مدیریت بهتر این اختلال و آسان تر كردن زندگی به مروز زمان بهره برد.
بعضی از این اقدامات در ادامه به نقل از سایت "ایندی ۱۰۰" آورده شده است:
۱) با كسی كه به او اعتماد دارید، صحبت كنید
صحبت كردن در مورد آن چه كه به شما احساس اضطراب می دهد به شما كمك می نماید. فردی كه با او صحبت می كنید، می تواند یكی از اعضای خانواده یا دوستی باشد كه او را می شناسید یا فردی باشد كه برای كمك به شما تخصص دارد.
۲) خواب كافی داشته باشد
باآنكه امكان دارد تصور كنید نداشتن وقت كافی برای انجام كارهایتان بر اضطراب شما می افزاید و در چنین شرایطی اهمیت دادن به خواب كافی غیرعقلانی است اما واقعیت این است كه خواب كافی برای حفظ سلامت روانی شما و تحت كنترل داشتن آن اهمیت بسیاری دارد.
كمبود خواب یكی از مهم ترین محرك های اضطراب های عمده است. با عنایت به تحقیقات صورت گرفته خواب ناكافی می تواند واكنش های مقدماتی مغز را تقویت كرده و سطوح اضطراب كلی را بالا ببرد.
۳) مراقب سلامت خود باشید
توجه به رژیم غذایی و میزان ورزش هم مفید می باشد. منظم بودن وعده های غذایی و حفظ پایداری قند خون می تواند به حفظ مناسب سطح خلق و خو و انرژی و همینطور ورزش می تواند به كاهش استرس و بهبود سلامت روانی شما كمك نماید.
۴) مصرف كافئین را كاهش دهید
كافئین به صورت ویژه ای می تواند برای اضطراب مضر بوده و هر دو با تأثیر بر خواب، سبب خستگی و بی حوصلگی می شوند. مصرف آب كافی هم می تواند با تسهیل تمركز و تفكرِ روشن به خلق و خوی شما كمك نماید.
۵) تمرینات تنفسی پایه را انجام دهید
تمرینات تنفسی می تواند به شما در حفظ آرامش كمك نماید تا در شرایط استرس زا كنترل بیشتری داشته باشید. تمركز بر تنفس های عمیق، استفاده از تنفس های شدید عمدی و آگاهی از تنفس خود و دم و بازدم می تواند به آرامش ذهن كمك نماید.
می توانید بعضی از این تمرینات تنفسی را به صورت آنلاین جست وجو كرده و فرا بگیرید.
۶) خاطرات خویش را ثبت كنید
سفارش می شود اتفاقاتی را كه برایتان رخ می دهد و اضطراب شما را بر می انگیزد یادداشت كنید تا الگوی اختلالات اضطرابی، محرك ها و تجربیات اضطراب زا در شما مشخص شود. این امر به شما كمك می نماید تا علایم زود هنگام اضطراب را در آغاز مشاهده كنید.
شما هم چنین می توانید زمان هایی كه همه چیز به خوبی پیش می رود را یادداشت كنید. اضطراب می تواند گاهی به این مفهوم باشد كه شما زمان زیادی را صرف فكر كردن در مورد همه چیزهایی كه در زندگی تان بد است، می كنید و از همین رو لازم است گاهی خویش را تشویق كنید و به اتفاقات خوب زندگی تان توجه بیشتری داشته باشید.




منبع:

1398/02/15
19:29:15
5.0 / 5
3080
تگهای خبر: آب , دما , زندگی , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه