4 راهكار برای مقابله با اضطراب اجتماعی

4 راهكار برای مقابله با اضطراب اجتماعی گل سپید: میلیون ها انسان در سراسر جهان با قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی علایم اضطراب را تجربه می كنند.


به گزارش گل سپید به نقل از ایسنا، طبق اعلام انجمن اضطراب و افسردگی آمریكا سالانه حدود ۴۰ میلیون بزرگسال در این كشور نوعی از اضطراب را تجربه می كنند. در این میان حدود ۱۵ میلیون نفر گرفتار اضطراب اجتماعی هستند كه خودرا با ترس شدید از قضاوت و طرد شدن توسط دیگران در بافت اجتماعی نشان داده است.
ترس از قرار گرفتن در موقعیت هایی كه با افراد حاضر در آن آشنایی ندارید، نگرانی از قضاوت شدن توسط دیگران، عدم تمایل به حضور در اجتماع و صحبت كردن با دیگران و تمایل به ماندن در خانه همچون این علایم هستند.
در سایت "مدیكال نیوز تودی" در مطلبی تازه به بعضی از نكته های كلیدی و راهكارهای موثر اشاره شده تا بتوان برای داشتن زندگی راحت تر و احساس رضایت بیشتر با اضطراب اجتماعی مقابله كرد:
۱- خودداری از استراتژی های مقابله منفی
شرایط روانی و احساسی منفی كه با اضطراب اجتماعی همراه هستند می تواند به علایم فیزیولوژیكی منجر شود كه اضطراب فرد را تشدید كرده و انزوای بیشتر را به همراه داشته باشد. زمانیكه فرد خودرا در یك موقعیت اجتماعی اجتناب ناپذیری همچون مراسم رسمی می بیند خیلی از افراد می كوشند علایم اضطراب اجتماعی خودرا بوسیله استراتژی های مقابله منفی همچون مصرف دخانیات یا مواد الكلی برطرف سازند. این درحالیست كه مصرف مواد الكلی در نهایت به تشدید اضطراب و دیگر علایم در رابطه با آن از قبیل اختلال در الگوی خواب منجر می شود.
۲- مواجه شدن با ترس ها
افرادی كه گرفتار اضطراب اجتماعی هستند تلاش می كنند با چك كردن شبكه های اجتماعی با بازی كردن با گوشی همراه خودرا از موقعیت اجتماعی كه در آن قرار دارند دور سازند. هرچند مخفی شدن در پشت تلفن همراه برای خودداری از تعاملات اجتماعی بیشتر از آنكه مفید باشد ضرر می زند. در سال ۲۰۱۶ روی ۳۶۷ فرد بزرگسال كه از كاربران گوشی همراه نیز بودند مطالعه ای انجام گرفت كه نشان داد بین استفاده افراطی از گوشی همراه و اضطراب اجتماعی رابطه مثبت شایان توجهی وجود دارد. استفاده از گوشی همراه به ابزاری تبدیل گشته كه به سرعت و برای مدت زمان كوتاهی به فرد احساس رضایت می دهد اما خود می تواند عامل محركی برای تشدید اینگونه اضطراب باشد. علاوه بر این، فرار از ترس ها و نگرانی ها تنها مانع از آن می شود فرد با مشكل اضطراب اجتماعی مواجه شود.
۳- بازنگری افكار
یكی از راهكارهای مقابله با اضطراب اجتماعی و دیگر شكل های آن كوشش برای بازنگری و درك استرسی است كه آنرا تجربه می نماییم. همین طور مقابله با افكار منفی بوسیله افكار مثبت به مواجه شدن با ترس ها كمك می نماید. «جرمی جامیسون» استادیار روانشناسی در دانشگاه راچستر در نیویورك اظهار داشت: مشكل این است كه تصور می نماییم تمامی استرس ها ضرر دارند. اما مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۳ نشان داد زمانیكه افراد متوجه شوند بدن آنان در مواجه با شرایط استرس زا همچون صحبت كردن در جمع چه واكنشی نشان داده است استرس كمتری را تجربه می كنند.
۴- خوبی كردن به دیگران
یكی دیگر از طریق های موثر برای رهایی از استرس قرار گرفتن در موقعیت اجتماعی دور كردن ذهن از تمامی نگرانی ها و افكار منفی بوسیله مهربانی و خوبی كردن به دیگران است. انجام ساده ترین كارها با انگیزه مهربانی كردن به دیگران می تواند به مقابله با اضطراب اجتماعی كمك نماید.




منبع:

1398/06/10
13:35:59
5.0 / 5
90
تگهای خبر: زندگی , سایت , گونه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه