آغاز بارندگی ها در كشور از فردا

آغاز بارندگی ها در كشور از فردا گل سپید: مدیركل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به كشور از شنبه آگاهی داد.



احمد ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت آب و هوایی كشور طی هفته آینده، اظهار داشت: امروز هوای شهرهای تهران، اصفهان و اراك همراه با افزایش غلظت آلاینده هاست. البته از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب كشور در شرق خوزستان، كهكیلویه وبویراحمد و شمال فارس، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در چهارمحال و بختیاری و شرق لرستان بارش باران پیش بینی می شود.

وی اضافه كرد: همین طور در غرب سواحل دریای خزر، دامنه های زاگرس مركزی و دامنه های جنوبی البرز در قزوین و زنجان نیز بارش پراكنده رخ می دهد. در روز شنبه (۱۴ دی ماه) سامانه بارشی در كل كشور فعال می شود؛ بطوریكه در چهارمحال و بختیاری، جنوب استان های فارس، بوشهر، كهكیلویه و بویراحمد، جزایر واقع در مركز خلیج فارس، شمال هرمزگان و غرب كرمان بارش ها شدت خواهد گرفت. همین طور بارش در مناطق كوهستانی و سردسیر به صورت برف خواهد بود.

ضیاییان افزود: در روز یكشنبه ۱۵ دی ماه نیز این سامانه در نیمه شرقی كشور فعال می شود. بطوریكه در جنوب كرمان، جنوب شرق فارس، شمال سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش ها شدت خواهد یافت. همین طور در این روز وزش باد در دامنه های جنوبی البرز و كل نیمه شرقی كشور شدت داشته و خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

مدیركل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی همین طور اظهار داشت: در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه نیز در جنوب شرق، بارش باران، وزش باد و كاهش نسبی دما پیش بینی می شود و به تدریج این سامانه بارشی از كشور خارج خواهد شد. برهمین اساس سه شنبه ۱۷ دی ماه در بیشتر مناطق كشور آسمان صاف بوده و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده ها افزایش یافته و سبب كاهش كیفیت هوا می شود. البته به تدریج از پس از ظهر این روز سامانه دیگری از شمال غرب وارد كشور می شود و بارش برف و باران در آذربایجان غربی و كردستان آغاز خواهد شد.

در روز چهارشنبه (۱۸ دی ماه) نیز گستره بارش ها كل نیمه غربی كشور را فرا خواهد گرفت. در این روز در دامنه های زاگرس و دامنه های جنوبی البرز بارش به صورت برف خواهد بود و در روز پنج شنبه ۱۹ دی ماه سامانه بارشی در كل كشور فعال خواهد بود.





منبع:

1398/10/14
13:54:29
5.0 / 5
4224
تگهای خبر: آب , آسمان , باد , بارش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه