بارش شدید باران در ۱۵ استان كشور

بارش شدید باران در ۱۵ استان كشور گل سپید: مدیركل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به كشور از بارش شدید باران در ۱۵ استان طی امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) اطلاع داد.



صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: برپایه تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در نیمه غربی کشور و مناطقی از شمال شرق بارش باران و در بعضی نقاط رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می دهد. شدت بارش امروز در استان های زنجان، قزوین، البرز، همدان، مرکزی، شرق کرمانشاه، کردستان، شمال خراسان رضوی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار غربی اصفهان، شمال و شرق خوزستان، نیمه غربی فارس و بوشهر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این استان وقوع پدیده تگرگ دور از انتظار نیست، اظهار داشت: روز پنج شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) هم در بیشتر مناطق کشور به جز بخش هایی از سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیشبینی می شود.

به گفته مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی این سامانه بارشی روز جمعه (۱۲ اردیبهشت ماه) در نوار شمالی کشور بخصوص شمال شرق فعال است سپس به تدریج از اواخر وقت این روز از کشور خارج می شود.

وی افزود: روز شنبه (۱۳ اردیبهشت ماه) هم سامانه بارشی دیگری از نوار غربی وارد کشور می شود که ابتدا این مناطق و به تدریج نیمه غربی، بخش هایی از مرکز و شرق کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. روز یکشنبه (۱۴ اردیبهشت ماه) در بیشتر مناطق به جز جنوب شرق شاهد بارش خواهیم بود همینطور امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) دریای خزر و فردا (۱۱ اردیبهشت ماه) مرکز و شمال خلیج فارس مواج پیشبینی می شود.

ضیاییان در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده خاطرنشان کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت ماه) نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، همراه با بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۲ اردیبهشت ماه) هم کمی تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.





منبع:

1399/02/10
23:47:17
5.0 / 5
3217
تگهای خبر: آسمان , باد , بارش , خلیج
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه