طراحی سامانه مدل سازی و پیش بینی كیفیت هوا برای ۱۰ كلانشهر

طراحی سامانه مدل سازی و پیش بینی كیفیت هوا برای ۱۰ كلانشهر رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از طراحی پروژه ای تحت عنوان «سامانه مدل سازی و پیش بینی کیفیت هوا برای 10 کلان شهر» آگاهی داد و اظهار داشت: این پروژه به زودی به مرحله بهره برداری می رسد.



به گزارش گل سپید به نقل از ایسنا، مهدی رهنما در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با پژوهشکده سوانح طبیعی، ضمن معرفی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، توضیحاتی درباره کارهای این پژوهشگاه، همکاری آموزشی با مراکز آموزش عالی و مشارکت با دستگاه های اجرائی مرتبط در اجرای پروژه های مطالعاتی و عملیاتی در زمینه های در رابطه با علوم هواشناسی ارائه کرد.

وی اضافه کرد: پژوهشگاه هواشناسی در زمینه طراحی و توسعه سامانه های هشدار سریع و مخاطرات جوی نظیر سیل، گرد و خاک، رعد و برق، تگرگ، بهمن و یخبندان در حال فعالیت است همین طور درمورد آلودگی هوا کارهای مناسبی صورت گرفته است که می توان به پروژه ای تحت عنوان سامانه مدل سازی و پیش بینی کیفیت هوا برای ۱۰ کلانشهر - که به زودی به مرحله بهره برداری می رسد - اشاره نمود.

رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اشاره کرد: این پژوهشگاه برمبنای رسالت پژوهشی و کارنامه اجرائی خود آماده همکاری و تبادل نظر با سازمان های دولتی همچون وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پژوهشکده سوانح طبیعی است.

در ادامه این مراسم امیرحسین گرکانی - رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی - ضمن اشاره به اینکه پژوهشکده سوانح طبیعی شامل پنج گروه پژوهشی و دارای امکاناتی مانند نشریه علمی، مرکز رشد و اندیشکده است، اظهار نمود: کلیه کارهای پژوهشی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این پژوهشکده ارجاع داده می شود.

گرکانی افزود: درحال حاضر پروژه ای تحت عنوان شناسایی روستاهای در معرض خطر کشور طبق هشت اولویت بندی مخاطراتی در دست اقدام است. بدین جهت از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور درخواست همکاری در این پروژه را داریم.

براساس گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در آخر این جلسه طرفین برای بسط همکاریهای علمی، آموزشی و پژوهشی و با هدف بهره گیری از ظرفیت ها، امکانات و توانمندی های علمی، تخصصی، مشورتی، تجهیزاتی و کتابخانه ای مشترک تفاهمنامه ای با موضوع همکاری در حوزه های مدیریت سوانح، مخاطرات محیطی، اقلیم، سنجش از دور و GIS، توسعه سامانه های کاربردی و سایر موضوعات مرتبط و مورد توافق طرفین منعقد شد.




1399/10/10
15:42:54
5.0 / 5
1145
تگهای خبر: آلودگی , باد , خاك , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه