آتش سوزی زمستانه در مناطق چهارگانه تهران رخ نداده است

آتش سوزی زمستانه در مناطق چهارگانه تهران رخ نداده است به گزارش گل سپید با وجود وقوع آتش سوزی در فصل زمستان در بعضی جنگل های کشور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: هیچ یک از مناطق چهارگانه استان تهران از آخر فصل تابستان سالجاری تابحال گرفتار حریق نشده اند.



به گزارش گل سپید به نقل از ایسنا، طی هفته های اخیر آتش سوزی های گوناگونی در رویشگاه های استان های شمال کشور به وقوع پیوسته است. ۲۳ هکتار از عرصه های جنگلی استان گیلان طعمه حریق شد و ۱۰ نقطه از جنگل های استان مازندران هم گرفتار آتش سوزی شدند. همینطور ۴۷ هکتار از عرصه های جنگلی پارک ملی گلستان و ۱.۵ هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی ارسباران در استان آذربایجان شرقی هم در این زمان گرفتار آتش سوزی شدند.

با این حال فرهاد زندی در گفت و گو با ایسنا می گوید: خوشبختانه از اواخر فصل تابستان تابحال هیچ مورد آتش سوزی در مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست استان تهران رخ نداده است.

وی اضافه کرد: نیروهای ما پایش های مستمری در این مناطق انجام می دهند تا در صورت بروز هر گونه حادثه یا مشکلی آنرا در اسرع وقت گزارش دهند.

به گزارش گل سپید به نقل از ایسنا، تابستان سالجاری هم شاهد وقوع آتش سوزی های گسترده ای در رویشگاه های مختلف کشور بخصوص زاگرس بودیم و مناطق چهارگانه استان تهران هم از این دسته حوادث مستثنی نبودند. ۷۹ حریق طی فصول بهار و تابستان در مناطق چهارگانه استان تهران رخ داد که در مجموع حدود ۷۱۰ هکتار از مراتع مناطق چهارگانه استان تهران در آتش سوختند البته وسعت آتش سوزی مراتع مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست استان تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد کاهش یافته بود.

بر اساس این گزارش مناطق چهارگانه محیط زیست استان تهران شامل پارک های ملی لار، خجیر و سرخه حصار، مناطق حفاظت شده جاجرود، کویر، ورجین و البرز مرکزی، مناطق شکار ممنوع کوه سفید و لار، پناهگاه حیات وحش کاوده و آثار طبیعی ملی تار و هویر، تنگه واشی و غار رود افشان می شود.





منبع:

1399/11/07
13:13:33
0.0 / 5
1281
تگهای خبر: آتش سوزی , پارك , جنگل , شكار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه