مدیركل منابع طبیعی استان مركزی:

۱۷۵۰ هكتار جنگل كاری در استان مركزی انجام شده است

۱۷۵۰ هكتار جنگل كاری در استان مركزی انجام شده است به گزارش گل سپید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: با هدف مقابله با فرسایش خاک و پیشگیری از جاری شدن سیلاب، ۱۷۵۰ هکتار جنگل کاری در شهرستان های شازند و اراک انجام شده است.



به گزارش گل سپید به نقل از مهر، عبدالحسین محمدی در حاشیه افتتاح نخستین پارک آبخیزداری استان مرکزی در منطقه گردشگری «گردو» اراک، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: با اجرای طرح های آبخیزداری در استان مرکزی، فرسایش خاک سالانه ۴ تن در هکتار کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: ۲۰۰ هکتار جنگل کاری در حوزه آبخیز داری دره گردوی اراک اجرا و آبیاری این اراضی به صورت قطره ای انجام شده است.
محمدی افزود: اجرای یک هزار و ۲۰۰ هکتار جنگل کاری در منطقه چپقلی اراک و ۵۵۰ هکتار در منطقه سرسختی شهرستان شازند هم از دیگر طرح های اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی در جهت مقابله با فرسایش خاک و پیشگیری از جاری شدن سیلاب در استان است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، تصریح کرد: فرسایش خاک اراضی طبیعی استان مرکزی، سالانه حدود ۱۴ تن در هکتار بود که با اجرای طرح های آبخیزداری این میزان روند کاهش یافته است.
محمدی بیان نمود: اجرای طرح های آبخیزداری ذخیره سازی هزار متر مکعب روان آب در هر هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی و پیشگیری از وقوع سیلاب و تغذیه سفره های زیرزمینی را به همراه دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مجاورت با کلانشهر اراک، امکان انتقال برق و پوشش مخابراتی، صبغه تفرجگاهی، سهولت دسترسی برای تمامی اقشار و وجود جاذبه های طبیعی و… را بخشی از خصوصیت های پارک آبخیزداری منطقه گردشگری «گردو» اراک عنوان نمود.
گفتنی است، مساحت پارک آبخیز منطقه گردشگری گردو» اراک ۱۴۱۳ هکتار است که در حد فاصل طول جغرافیایی ۳۹-۳۸-۲۸-۴۲-۴۹ و عرض جغرافیایی ۴۸-۰۳-۳۴- تا ۵۴-۳۴۰۰ قرار دارد و در خروجی حوزه، شهر اراک و کوی رضوی واقع شده است.


منبع:

1399/12/18
11:23:28
0.0 / 5
1167
تگهای خبر: آب , پارك , تفرجگاه , جنگل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه