یك مدرس ارتباطات:

توجه رسانه ها به مسئله آب منجر به تغییر رفتار شهروندان می شود

توجه رسانه ها به مسئله آب منجر به تغییر رفتار شهروندان می شود یک مدرس ارتباطات اظهار داشت: سبز شدن رسانه ها و ارزش گذاری درونی و بیرونی آنها نسبت به مسئله آب، در نهایت سبب تغییر رفتار و شکل گیری شهروندان آبی می شود.



پرستو ایران پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلان اینکه رسانه ها در عمومی شدن مسئله آب نقش کلیدی دارند، گفت: ایجاد و تقویت باورها، نگرش های آبی مردم در سه سطح فردی، نهادی و اجتماعی وابسته و متأثر از رسانه است.
وی با اشاره به این که سبز شدن رسانه ها و ارزش گذاری درونی و بیرونی آنها نسبت به مسئله آب، در نهایت سبب تغییر رفتار آبی و شکل گیری شهروندان آبی می شود، اظهار داشت: نگرش، دانش زیست محیطی و سواد آبی از پیشایندهای رفتار آبی است.
مدرس ارتباطات و کارشناس روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان با اعلان اینکه سواد آب بعنوان مفهومی مشتق شده از سواد محیط زیست است، اشاره کرد: سواد آب را می توان آموزش و آگاهی استفاده کارآمد از منابع محدود آبی، تعریف کرد.
ایران پور با تاکید بر این که سواد آبی راهکاری برای توسعه پایدار می باشد، اضافه کرد: حکمرانی خوب آب به مشارکت مردم نیاز دارد و سبز شدن رسانه ها وسیله ای برای افزایش مشارکت مردم است.
وی با اعلان اینکه ارتقا نیافتن سواد آبی شهروندان سبب سبز شویی، گسترش شایعه ها و ایجاد بحران و اغتشاشات می شود، افزود: سبز شویی پدیده ای است که به رفتار دو گانه یک شرکت یعنی عملکرد ضعیف محیط زیستی و ارتباطات نمایشی مثبت درباره محیط زیست، اطلاق می شود.
مدرس ارتباطات و کارشناس روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان اظهار داشت: سواد آبی بجای این که به یادگیرندگان بگوید چگونه رفتار کنند تا با محیط زیست و شرایط آبی سازگاری بیشتری داشته باشند بر مهارت اندیشه، تفکر انتقادی و تصمیم گیری آگاهانه متمرکز است.
ایرانپور اشاره کرد: شرایط فعلی ارتقای سواد آبی شهروندان، هدف گذاری و سیاستگذاری در سواد آب، ارزش گذاری آب، نگرش های آبی، مهارت های آبی، دانش آب و ارتقا سواد به دست آمد و طبق یافته های کمی پژوهش هدف گذاری و سیاست گذاری در سواد آب در بالاترین اولویت است و سیاستگذاری در سواد آب به درک سیاست گذاران کشور ارتباط مستقیم دارد.
وی با تاکید بر این که در وضعیت زمینه ای تنوع رسانه ای بعنوان مقوله اصلی شناخته شد، اضافه کرد: یافته های پژوهش ارتقای سواد آبی شهروندان را با به کار گیری راهبردها با اولویت، تغییر در سیستم آموزشی، ارتقا سرمایه اجتماعی، نهادینه سازی گفتمان آب، تعامل با رسانه ها، مخاطب شناسی، تعامل چابک رسانه ای، محتوای کامل و غنی رسانه ای، سبز شدن رسانه ها، تعامل صنعت، نهادهای آموزشی و دانشگاه، لطمه شناسی طرح های کلان آموزشی می توان عملی دانست.

1400/07/29
15:17:02
5.0 / 5
275
تگهای خبر: آب , بحران , دانش , زیست محیطی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه