عملیات محیط زیستی دولت جدید

عملیات محیط زیستی دولت جدید به گزارش گل سپید طولی نمی كشد كه برای ایرانیان روشن می گردد كه آیا رئیس جمهور ایران از شعار فراتر می رود و به اجرای اقدامات مهم و فوری، سرعت می بخشد و یا روند بهبود محیط زیست ایران با تاخیر روبرو خواهد بود.



خبرگزاری مهر-نگار فیض آبادی*: حسن روحانی در سخنان خود در مراسم تحلیف دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس و در حضور ۲۵۴ نماینده مجلس، مهمانان داخلی، خارجی و خبرنگاران، در كنار مسائلی مثل فقر، بی كاری جوانان، ثبات اقتصادی، مستقیما به بحران آب و آلودگی هوا اشاره كرد. به نظر می رسد «محیط زیست»، دغدغه رئیس جمهور منتخب ملّت است كه در كنار مسائل مهم كشور، مشكلات محیط زیستی را هم مطرح می كند.
روحانی در سخنرانی خود گفت: «ما به دنبال صلح، ثبات و امنیت در داخل، منطقه و جهان هستیم» اگر رئیس جمهور، اهمیت محیط زیست را به درستی درك كرده باشد می داند كه تحقق صلح، ثبات و امنیت در داخل و خارج كشور، از محیط زیست جدا نیست و برای تجلّی آنها هرگز تاخیر نمی كند و رسیدگی به معضلات محیط زیستی را در دستور كار بدنه دولت قرار می دهد.
البته با اجرای مراسم سوگند روحانی و آغاز رسمی دولت دوازدهم، انتظارها به پایان رسیده و به زودی خواهیم دید ایشان چگونه به شعار «دولت محیط زیستی»، جامه عمل می پوشانند. طولی نمی كشد كه برای ایرانیان روشن خواهد شد آیا رئیس جمهور ایران از شعار فراتر می رود و به اجرای اقدامات مهم و فوری، سرعت می بخشد و یا روند بهبود محیط زیست ایران با تاخیر روبرو خواهد شد. تاخیری كه هر قدر بیشتر شود، طبیعت ایران را از آنچه كه هست نحیف تر و كم جان تر خواهدكرد.
امیدواریم كابینه ای كه روز سه شنبه به مجلس معرفی خواهند شد هم دغدغه های محیط زیستی داشته باشند و چه در برنامه ریزی، چه در اجرا و ارائه گزارش های شفاف، برای محیط زیست، اولویتی درخور را در نظر بگیرند. به خصوص رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، هر كه هست، از كارآمدی، تخصص و دلسوزی شایسته ای برخوردار باشد. چون همه ما مشتاق حركت رو به جلو و پیشرفت و نه عقبگرد هستیم.
*فعال محیط زیست
 

1396/05/15
21:46:13
5.0 / 5
5489
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه