طرح تحمل صفر برای آلودگی پلاستیكی اقیانوس ها

طرح تحمل صفر برای آلودگی پلاستیكی اقیانوس ها به گزارش گل سپید، به نقل از ایرنا گزارش های خبری حاكی از توافق احتمالی نمایندگان كشورهای عضو مجمع محیط زیست سازمان ملل با طرحی برای تحمل صفر آلودگی پلاستیكی اقیانوس ها است.


به گزارش روز جمعه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی بی. بی. سی نیوز، مجمع محیط زیست سازمان ملل كه عالی رتبه ترین نهاد تصمیم گیری جهان در زمینه محیط زیست به حساب می آید، مقرر است از چهارم تا ششم دسامبر 2017 ( 13 تا 15 آذر) در نایروبی مركز كنیا در مورد مبحث فراگیر آلودگی تشكیل جلسه دهد.
در این نشست از دولت ها خواسته می گردد كه به سمت یك معاهده قانونی برای ممنوع كردن ورود زباله های پلاستیكی به دریا اقدام كنند.
در حال حاضر كشتی ها از تخلیه زباله های پلاستیك در دریا منع می شوند اما هیچ قانون بین المللی علیه انداختن زباله های پلاستیكی به دریا از روی زمین وجود ندارد.
كارشناسان می گویند، زباله های پلاستیكی اقیانوس ها، مبحث واضحی برای انعقاد یك معاهده جهانی هستند؛ چون كه پلاستیك ها تهدید بزرگی محسوب می شوند و آلودگی پلاستیكی مرز بین المللی نمی شناسند.
هم اكنون هیات هایی در نایروبی سرگرم آماده سازی زمینه انعقاد این معاهده برای نشست نمایندگان محیط زیست سازمان ملل در هفته آینده هستند. گفته می گردد كه توافق گسترده ای در مورد ضرورت اتخاذ یك اقدام شدیدتر برای مبارزه با بحران پلاستیك وجود دارد.
این هیات ها سرگرم راه اندازی یك گروه كاری هستند تا گزینه هایی را برای اقدام جهانی در زمینه مبارزه با زباله های پلاستیكی و میكروپلاستیك ها بررسی كند.


 

1396/09/10
00:01:11
5.0 / 5
5265
تگهای خبر: آلودگی , پلاستیك , دریا , زباله
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه