اراك هم بالاخره عنوان پاك ترین شهر كشور را تجربه نمود

اراك هم بالاخره عنوان پاك ترین شهر كشور را تجربه نمود به گزارش گل سپید مركزی مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی اظهار داشت: اجرای تصمیمات مناسب ستاندن شده بر طبق سند آمایش سرزمین استان در كنار اعمال محدودیت تردد تا 20 فروردین ماه موجب شد كه اراك با 19 روز پاك، پاك ترین شهر كشور باشد.


رضا میرزایی در كارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مركزی، بیان كرد: بر طبق اصل ۵۰ قانون اساسی، آمایش سرزمین و حفظ محیط زیست برای نسل های آینده بر عهده سازمان محیط زیست است.
وی با اشاره به اینكه آمایش سرزمین به مدلول پهنه بندی و بارگذاری در سرزمین برای آینده است، اضافه كرد: سند آمایش سرزمین استان مركزی تهیه شده است و بر طبق آن انواع بارگذاری ها در مناطق مختلف استان مشخص است كه بر طبق آن بارگذاری بین نیروگاه شازند تا ورودی شهر اراك بر طبق این سند متوقف است.
میرزایی اشاره كرد: طبق تصمیمات مناسب ستاندن شده بر طبق این سند تابحال اثربخشی لازم حاصل شده است. در كنار اجرای این تصمیمات، اعمال محدودیت تردد تا ۲۰ فروردین ماه موجب شد كه اراك با ۱۹ روز پاك، پاك ترین شهر كشور باشد.
وی بر ضرورت اجرای تمامی مصوبات توسط همه دستگاه های اجرایی اصرار كرد و اظهار داشت: بر طبق تصمیمات اتخاذ شده، درباب افزایش صنایع قیر و ایزوگام كه در حال رشد و گسترش بودند به سبب آلایندگی ممنوعیت لازم اعمال شد، اما بتازگی موضوع فعالیت واحد تصفیه دوم روغن مطرح است كه تمامی ساخت و سازهای آن انجام شده است، اما عدم آلایندگی این واحد احراز نشده است.
مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی با تاكید بر اینكه آلاینده نبودن این صنعت باید توسط محیط زیست احراز شود، اضافه كرد: مصوبات جلسات به ویژه كارگروه كاهش آلودگی هوا باید توسط تمام دستگاه های اجرایی دنبال شود، اما این واحد صنعتی تمامی اقدامات احداثی خودرا انجام داده و محیط زیست رسما در مقابل كار انجام شده قرار گرفته است، از طرفی سیستم پایش آنلاین این واحد صنعتی هنوز اجرایی نشده است.
به گزارش گل سپید به نقل از ایسنا، فرماندار دلیجان با اشاره به اینكه شهرستان پذیرای سرمایه گذاران است، اضافه كرد: سرمایه گذار پروژه تصفیه دوم روغن اعلام نمود كه طرح جدیدی را مدنظر دارد و نمونه این چنینی بدون آلودگی در یزد اجرایی شده است.
سیامك سلیمانی افزود: به سبب استقرار صنایع قیر و ایزوگام، دلیجان درگیر دغدغه های زیست محیطی است و تابع تصمیم كارگروه برای ادامه فعالیت واحد صنعتی تصفیه دوم روغن هستیم.




منبع:

1399/02/03
13:37:11
5.0 / 5
3313
تگهای خبر: آلودگی , تردد , دستگاه , زیست محیطی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه