ارتقاء منطقه حفاظت شده هفتادقله اراك به پارك ملی

ارتقاء منطقه حفاظت شده هفتادقله اراك به پارك ملی به گزارش گل سپید مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از ارتقاء سطح مدیریت مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست استان در جلسه شورایعالی محیط زیست اطلاع داد.


رضا میرزایی اظهار داشت: همچون مهم ترین مصوبات جلسه شورایعالی محیط زیست، ارتقا سطح برخی از عرصه های طبیعی کشور به مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست بود.
وی ضمن اشاره به اینکه مناطق چهارگانه محیط زیست شامل محدوده های طبیعی با ارزش زیست محیطی و جزو سرمایه های ملی هستند که همه آنها تحت نظر سازمان حفاظت محیط زیست ایران اداره می گردند، بیان نمود: با پیگیری های انجام شده و طرح مبحث در جلسه شورایعالی محیط زیست، محدوده امن منطقه حفاظت شده هفتاد قله در استان مرکزی با مساحت ۱۲ هزار هکتار از حفاظت شده به پارک ملی ارتقا پیدا کرد.
بر مبنای اعلام روابط عمومی محیط زیست استان، میرزایی اضافه کرد: منطقه آزاد چنار هم که به مساحت ۱۹ هزار هکتار در استان مرکزی و هم مرز با منطقه حفاظت شده هفتادقله واقع شده و از تنوع زیستی غنی برخوردار بوده و کریدوری درخلال هفتادقله و سایر زیستگاه های این استان است، از منطقه آزاد به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست، ارتقاء مناطق تحت مدیریت استان را اقدامی مفید و اساسی در جهت حفظ و بهبود غنای زیستی استان خواند و اظهار داشت: در این زمان تمام تلاش و تلاش خویش را بکار گرفتیم تا اقدامی اساسی برای حفاظت از زیستگاه های پرارزش استان صورت گیرد و از عموم مردم درخواست نمود کهر جهت پشتیبانی از گونه های پرارزش گیاهی و جانوری با محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست همراه و همدل باشند تا به زودی شاهد تحقق شعار ۸۰ میلیون محیط بان در کشور باشیم.




منبع:

1399/11/07
23:40:18
0.0 / 5
1153
تگهای خبر: پارك , زیست محیطی , سازمان حفاظت محیط زیست , گونه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه