رییس كمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گزارش گل سپید

۱۴۰۲ محیط زیستی ترین سال تاریخ بلدیه

۱۴۰۲ محیط زیستی ترین سال تاریخ بلدیه به گزارش گل سپید، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تأکید بر این که با اقدامات در نظر گرفته شده، سال 1402 محیط زیستی ترین سال تاریخ بلدیه خواهد بود، اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده حداکثر دو سال بعد از ابلاغ، شهرداری تهران نسبت به نصب و بهره گیری از تجهیزات کاهنده مصرف آب اقدام نماید.


مهدی پیرهادی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح اقدامات مدیریت شهری در زمینه محیط زیست در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در این جهت ایجاد زیرساخت های طبیعت گردی و بوم گردی در ۵ نقطه از فضاهای موجود با مصالح سازگار با محیط زیست مدنظر قرار گرفته است که با مشارکت بخش خصوصی تا پایان برنامه چهارم توسعه شهر تهران اجرا می گردد.

تدوین دستورالعمل تشویقی توسعه ساختمان های سبز در شهر تهران تا پایان سال
وی با تکیه بر این که تلاش خواهد شد با ایجاد جاذبه هایی در پارک های جنگلی متناسب با قوانین و شرایط و ضوابط جاری فرصت های مناسبی را در تهران فراهم نماییم، اضافه کرد: در همین راستا تدوین بخشنامه مدیریت سبز را خواهیم داشت که برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲ به نتیجه می رسد. در حقیقت تدوین دستورالعمل تشویقی توسعه ساختمان های سبز در شهر تهران تا آخر سال جاری صورت خواهد گرفت که گام موثری در زمینه محیط زیستی قلمداد می شود و در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد.
پیرهادی افزود: این مساله که سال جاری محیط زیستی ترین سال تاریخ بلدیه خواهد بود دلیلهای بسیاری دارد که همچون آن می توان به تعریف شاخص ها و چارچوب هایی در زمینه های مختلف محیط زیست شامل تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر، تصفیه آب، کاهش مصرف آب و رعایت اصول بهداشتی در زمینه ساخت و سازها و استفاده از مصالح پایدار اشاره نمود که تشویقی هایی برای سازندگان این ساختمان ها در نظر گرفته خواهد شد.

پیگیری کاهش میزان استفاده از چاه ها در تهران با هدف مقابله با پدیده فرونشست زمین
وی اشاره کرد: دستورالعمل ویژه ساختمان های سبز تدوین شده و امیدوار هستم در صحن شورا پیگیر تصویب آن باشیم تا به نتیجه برسد. در همین مسیر اقدامات دیگری همچون کاهش میزان استفاده از چاه ها در تهران بصورت سالانه با هدف مقابله با پدیده فرونشست زمین نیز دنبال خواهد شد.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر این که شهرداری تهران الزام شده تا در ۵۰ ساختمان خود از تجهیزات کاهنده مصرف آب اقدامات لازم را انجام دهد، اضافه کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب حداکثر دو سال بعد از ابلاغ برنامه باید انجام شود؛ البته باتوجه به این که تولید این تجهیزات در داخل کشور وجود ندارد، می طلبد که با بهره بردن از توان سایر کشورها همچون آلمان که تجهیزات خوبی در این عرصه ساخته و بسیار هم خوب کار می کند با همکاری وزارتخانه های «صمت و نیرو» کارگروهی برای توسعه تولید این تجهیزات شکل بگیرد. بی شک در تدوین سند استراتژیک که در مدیریت شهری در این عرصه خواهیم داشت، موضوع بهره گیری از تجهیزات کاهنده مصرف آب در نظر گرفته می شود.




منبع:

1402/02/16
13:40:28
5.0 / 5
562
تگهای خبر: آب , بهداشت , پارك , جنگل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه