طوفان شدید غرب و شمال غرب اروپا را درنوردید

طوفان شدید غرب و شمال غرب اروپا را درنوردید گل سپید: طوفان زمستانی ویرانگر موسوم به ˮسیاراˮ طی دو روز گذشته (یكشنبه و دوشنبه) انگلیس و بخش هایی از شمال و شمال غرب اروپا را درنوردید و موجب برجای ماندن خسارات، اختلال در سفرهای هوایی و زمینی و همین طور قطعی برق در بعضی مناطق شد.


به گزارش گل سپید به نقل از ایسنا، سازمان ملی هواشناسی ایرلند به دنبال این طوفان "اخطار وضعیت زرد" برای كل كشور صادر كرده است. این سازمان سرعت میانگین باد در ایرلند را بین ۶۵ تا ۸۰ و حداكثر آنرا در بعضی نقاط ۱۳۰ كیلومتر در ساعت پیش بینی كرده است.
دولت ایرلند در مورد خطر شكل گیری موج های بلند در آب های ساحلی این كشور آگهی داده و وضعیت نارنجی برای مناطق ساحلی اعلام نموده است.
در انگلیس نیز آژانس ملی هواشناسی این كشور نسبت به خطر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها ۱۲۳ مورد وضعیت اضطراری و ۱۵۹ اخطار سیل اعلام نمود. ركورد سرعت باد در این كشور در روز گذشته (دوشنبه) ۱۳۸ كیلومتر بر ساعت در منطقه "كپل كوریگ" واقع در شمال "ولز" ثبت شده است.
دست كم ۱۰ شركت ریلی در انگلیس به سبب نامساعد بودن شرایط جوی در این كشور، سفر قطارهای خودرا لغو كرده و حدود ۲۰ شركت دیگر نیز حركت قطارها را به تأخیر انداختند. شكستن و سقوط شاخه های درختان بر اثر وزش باد شدید در مناطقی از انگلیس به سیم های برق روی ریل ها و خود قطارها لطمه رسانده است.
در این كشور همین طور چندین پرواز بر اثر وزش طوفان سیارا در روز یكشنبه لغو شد و فرودگاه هیتروی لندن و چندین شركت هواپیمایی دیگر در تلاش هستند تا با افزایش پروازها در ایام آینده، لغو پروازهای آخر هفته گذشته را جبران كنند. شركت هواپیمایی "بریتیش ایرویز" نیز پیشنهاد داده است كه پروازهای داخلی و اروپایی در جایی خارج از فرودگاه هیترو مانند فرودگاه "گاتویك" و "لندن سیتی" صورت گیرد.
به سبب وزش باد شدید محدودیت هایی برای رفت و آمد روی پل معلق "هامبر" در شمال این كشور در نظر گرفته شد و تردد كامیون ها و سایر وسایل نقلیه سنگین نیز روز یكشنبه در جاده ها ممنوع گردید.
در عین حال برخاستن موج های بلند در دریای ایرلند و كانال انگلیس سبب شد تا شركت های كشتیرانی نیز حركت شناورهای خود در این آبراه ها را لغو كنند. بندر تجاری اصلی انگلیس موسوم به "دووِر" نیز در روز یكشنبه فعالیت خودرا به حال تعلیق درآورد.
از طرف دیگر با لطمه دیدن برخی دكل ها و مراكز توزیع برق در جنوب شرقی انگلیس، برق ۲۶ هزار و ۱۶۰ خانه در این منطقه قطع شد. همین طور خیلی از مسابقات ورزشی در این كشور همچون مسابقه دو استقامت ۱۰ كیلومتری كه قرار بود روز یكشنبه با شركت حدود ۲۵ هزار نفر اجرا شود به سبب طوفان سیارا لغو شد.
بنابر گزارش یورونیوز، طوفان سیارا همین طور مناطقی از بلژیك را درنوردید. مؤسسه سلطنتی هواشناسی بلژیك به سبب از راه رسیدن طوفان ویرانگر سیارا از روز شنبه كه تا روز گذشته (دوشنبه) ادامه داشته است در این كشور وضعیت نارنجی اعلام نمود. این مؤسسه همین طور برای والونی، بخش فرانسه زبان بلژیك وضعیت زرد بارانی و برای فلاندر، ناحیه هلندی زبان بلژیك در شمال، وضعیت زرد در سواحل اعلام نمود.
سیارا در بلژیك محدودیت هایی نیز برای رفت و آمد قطارها ایجاد كرد.
در هلند نیز مسئولان دولتی برای تمام روز یكشنبه در این كشور وضعیت آب و هوایی نارنجی اعلام نمودند. در نیمروز یكشنبه در هلند بادهایی با سرعت ۷۵ تا ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت وزید كه سرعت آنها هنگام پس از ظهر در شمال غربی این كشور به ۱۰۰ تا ۱۲۰ كیلومتر بر ساعت هم رسید.
سازمان هواشناسی هلند ادامه وزش باد شدید در ایام یكشنبه و دوشنبه در این كشور را نیز پیش بینی كرده بود. تنها در نیمروز یكشنبه حدود ۱۲۰ پرواز در فرودگاه "اسخیپهول" آمستردام به سبب شرایط بد جوی كنسل شد. مسئولان فرودگاه قبل از لغو این پروازها به مسافران آگهی داده بودند. تمامی دیدارهای لیگ فوتبال هلند نیز كه برای روز یكشنبه پیش بینی شده بود به سبب وزش طوفان لغو گردید.
طوفان سیارا كه در آلمان آنرا «زابینه» می نامند، روز یكشنبه بیشتر از همه در استان "راین وستفالن" شمالی جولان داد. با آن كه تا نیمروز یكشنبه هنوز در آلمان باد شدیدی نمی وزید اما سازمان هواشناسی آلمان در این كشور وضعیت آگهی درجه ۳ اعلام نمود. این وضعیت در آلمان یك رقم مانده به آخرین وضعیت آگهی است.
آخرین اخبار از آلمان در روز گذشته (دوشنبه) حاكی از آنست كه چند نفر بر اثر طوفان در این كشور زخمی شده و برخی قطارها نیز روی ریل متوقف شده اند. روز گذشته همین طور برخی پروازهای ورودی و خروجی در فرودگاه های فرانكفورت، مونیخ، كلن، هانوفر، برلین، دوسلدورف و برمن به سبب طوفان لغو شده یا با تأخیر انجام شد. شركت راه آهن آلمان لغو حركت بعضی از قطارهای این كشور را اعلام نمود و حركت كشتی های مسافربری در سواحل آلمان در دریای شمال نیز متوقف گردید.
از طرف دیگر در فرانسه نیز از راه رسیدن طوفان سیارا سبب شد تا مسئولان فرانسوی در ۲۵ شهرستان در نیمه شمالی این كشور وضعیت نارنجی اعلام كنند. شمار این شهرستان ها در روز دوشنبه به ۲۷ رسید.
بدین سبب گزارش آگهی طوفان و شرایط نامساعد آب و هوایی برای بعضی از مناطق اروپا طی روزهای آینده هنوز وجود دارد.




منبع:

1398/11/22
17:23:35
5.0 / 5
4211
تگهای خبر: آب , باد , تردد , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه